wtorek, 31 października 2017

Kapusta kiszona w całości


Hej!
Kiszonki weszły na stałe do polskiego jadłospisu. Na moim blogu już zamieściłam sposób wykonania kiszonej kapusty (tutaj). Wychodzi pyszna kapucha. A teraz sposób inny. Jak zrobić kiszoną kapustę w całości. No bo i w całości też można kisić. Powiem Wam, że "zabawy" było co niemiara, ale warto. Trzeba tylko zaopatrzyć się w duży garnek, albo kupić mniejszą główkę wtedy problem będzie z głowy. Moja pociecha kupiła największą jaka była u handlarza, więc kapuściana głowa była kilka razy dziennie obracana w wodzie.

Potrzebujemy:

  • główka kapusty
  • woda
  • sól
  • liście laurowe
  • kminek
  • ziele angielskie


Z kapusty wyjmujemy głąb i nakłuwamy ją dość głęboko. Następnie wkładamy do dużego garnka i zalewamy wodą z solą (ja dałam na każdy litr wody 2 łyżeczki soli).



Zalewamy kapustę i dodajemy łyżeczkę kminku, kilka liści laurowych oraz ziele angielskie. Czekamy, czekamy. Jeśli główka jest duża i wystaje ponad poziom wody to niestety trzeba ją obracać. I jeszcze jedno. Zalałam ją letnią wodą, a szybciej kisi się gdy stoi na kuchence. Moja kapusta będzie wykorzystana do gołąbków. I na pewno napiszę jak smakowały. Powodzenia w kiszeniu!

2 komentarze:

  1. Moja mama kisila cale glowki kapusty , to byl prawdziwy przysmak .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kisze razem z kapustą siekana. Tak kisiła moja babcia, mama, kisze tak i ja! Gołąbki przepyszne# szczególnie te z kaszą gryczaną i swojskim olejem na wigilię!

    OdpowiedzUsuń