sobota, 11 marca 2017

Smaczne ciasto cytrynowe



Hej!
Wczoraj robiłam ciasto cytrynowe. Wyszło puszyste, pachnące i smaczne. Oczywiście nie czekałam, aż ostygnie, tylko czym szybciej posypałam cukrem pudrem i spróbowałam. No świat się do mnie uśmiechnął 😉.
A teraz reakcje moich pociech:
- znowu ciasto jak mnie nie ma!
- znowu z cytryną !
- i tam, znowu ciasto!
I bądź tu mądry i pisz wiersze.
Składniki:

  • 2 jajka
  • 250 dag maki pszennej
  • 120 dag masła w temp. pokojowej  
  • szklanka cukru
  • ½ łyżeczki sody
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • ¾  kubeczka jogurtu greckiego  
  • 3 łyżki nasion chia
  • sok z cytryny
  • otarta skorka z cytryny


Zacznijcie od wymieszania składników sypkich, a masło utrzyjcie z cukrem na puszystą masę. Potem dodajcie po jednym jajku, skórkę z cytryny i sok, a na końcu jogurt. Na końcu wrzućcie sypkie składniki i wymieszajcie dokładnie. Najlepiej piec w tortownicy około 50 minut do suchego patyczka. Po wystudzeniu, a przynajmniej po 15 minutowym stygnięciu posypcie cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz