wtorek, 30 stycznia 2018

Domowy budyń waniliowy


Hej!
Naprawdę rzadko mi się zdarza zgubić gdzieś dobry humor.
No niestety dziś mam ten dzień gdzie wydaje mi się, że... Konieczny był ratunek dobrego humoru.
Kiedyś przeważnie waliłam do sklepu i kupowałam filiżankę. A teraz robię szybko coś dobrego.
Na złą fazę w życiu gotuję budyń waniliowy z dodatkiem konfitur z czarnej porzeczki.
Jak tak sobie posiedzę nad miseczką pysznego deseru to stopniowo
dochodzę do wniosku, że to jeszcze nie był wielki problem.

Potrzebujemy:

  • ½ litra mleka
  • 1 kopiasta łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżki cukru
  • kilka kropli zapachu waniliowego lub laska waniliowa



Połowę mleka gotujemy w garnuszku z wanilią.
W drugiej połowie rozpuszczamy mąkę ziemniaczaną i cukier i wlewamy do gotującego się mleka.
Doprowadzamy do wrzenia i wylewamy do miseczki.
Potem tylko kładziemy na wierzchu trochę konfitury i poprawiamy sobie humor. Smacznego.

1 komentarz: