sobota, 17 czerwca 2017

Bajaderki


Hej!
Czy lubicie bajaderki? Jeśli tak, to zróbcie, jeśli nie wiecie czy lubicie, to też zróbcie. Kiedyś w cukierenkach można było kupić bajaderki tak duże, że zanim doszło się do środka, już człowiek był zasłodzony. Ja robię małe, takie na raz.
Potrzebujemy:

  • ciasta upieczonego  (Może być biszkopt, ja użyłam resztek z kopca kreta (przepis tutaj). Był tak dobry, że robiłam go trzy razy z rzędu.)
  • trochę dżemu z czarnej porzeczki
  • 150 ml mleka
  • 50 g masła
  • rodzynki
  • kakao
  • 4 łyżki cukru
  • wiórki kokosowe
  • 2 kieliszki rumu (gdy jedzą dorośli )


Mleko gotujemy z masłem i dodajemy kakao. Po przestudzeniu dodajemy do pokruszonego ciasta, wrzucamy rodzynki rum i dżem. Mieszamy i formujemy male kulki. Otaczamy je wiórkami i wstawiamy do lodówki. Po ochłodzeniu nasze bajaderki są gotowe. Smacznego.

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz