niedziela, 2 lipca 2017

Moje ogórki małosolne


Hej!
No jakby tu powiedzieć... mamy sezon ogórkowy! I nie chodzi mi o telewizję, ale o ogórki. Korzystajmy z dobroci lata i przygotujcie sobie ogórki małosolne. To chyba nasz narodowy klasyk, więc pewnie znacie przepis. Ale gdyby ktoś nie znał to zapraszam 😉.
Potrzebujemy:

  • 2 kg ogórków gruntowych
  • kilka ząbków czosnku
  • koper (najlepiej baldachy)
  • kilka liści czarnej porzeczki lub wiśni
  • liść chrzanu
  • sól
  • woda

Ogórki myję i obcinam końcówki. Układam warstwami w garnku (zwykły garnek do gotowania). Wkładam do nich liście chrzanowe i wiśniowe. Zalewam osoloną wodą i przykrywam pokrywką. Na wierzchu kładę słoik z wodą by docisnąć ogórki. Podobno najlepiej smakują na trzeci dzień, ale nie doświadczyliśmy tego, bo zjedliśmy wcześniej. Smacznego.





3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trafiłam tutaj kilkanaście minut temu, a wzbogaciłam siebie o kilka przepisów! Rewelacyjny blog i świetne przepisy! Gratuluję wiedzy kulinarnej.
    Super! 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowa. Daje mi to dodatkową motywację do dalszej pracy nad blogiem. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń