czwartek, 25 lipca 2019

Szybka sałatka ogórkowo - cebulowa


Tak się zastanawiałam, czy znacie smak tej sałatki?
Dla mnie to ostatnie odkrycie sezonu.
Podczas moich wakacyjnych wyjazdów często ją zamawiałam i jadłam ze smakiem,
bo jest wyjątkowo atrakcyjna mimo że nie ma zbyt wiele składników.
Sądzę, ze doskonale pasuje do wszelkich mięs, ostatnio jadłam ją do gotowanych jajek.

Potrzebujemy: 
  • 2 - 3 zielone ogórki
  • 2 - 3 cebule
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • ½ łyżeczki suszonej, mielonej kolendry
  • 2 łyżki oleju
  • sól 
  • trochę cukru
  • 1 łyżeczka octu
  • posiekana zielona kolendra lub natka pietruszki (opcjonalnie)




Ogórki myjemy i kroimy na plasterki starając się by były jak najcieńsze. 
Doprawiamy do smaku solą i odrobiną cukru.
Zostawiamy by puściły sok.
Na oleju podsmażamy posiekaną cebulę, robimy to około minuty tak, aby cebula straciła swą surowość.
Zostawiamy do całkowitego ostudzenia.
Ogórki odciskamy z powstałego soku, dokładamy do nich cebulkę i przyprawy.
Dokładnie mieszamy, dodajemy ocet i wstawiamy do lodówki na pół godziny do schłodzenia. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz